Fyrstadsgruppen har en gedigen erfarenhet som sträcker sig tillbaka till år 1980. Med vår långa erfarenhet och goda tillväxt av fler bolag är vi idag en koncern som består av Fyrstadsgruppen tillsammans med våra 15 dotterbolag inklusive fastigheter. Fyrstadsgruppen stöttar dotterbolagen med ekonomi, marknad och IT.
Inom Fyrstadsgruppen arbetar idag 95 erfarna medarbetare inom projektering, installation, service, administration och marknadsföring. Vi är stolta över att vara en av de främsta helhetsleverantörerna inom el, säkerhet, entreprenad och fastigheter i Västsverige. Fyrstadsgruppen är en koncern för alla tekniska lösningar – vår målsättning är att göra det så tryggt och enkelt som möjligt för våra kunder vid beställning, utförande och leverans. Detta uppnås med vårt breda utbud av tjänster, från fastighetsförvaltning till energieffektivisering samt genom gedigen kompetens inom respektive område. Med oss får kunden en och samma kontakt som hjälp genom hela processen.
Våra verksamheter finns i Västra Götaland, med administrativt säte i Ljungskile. Kontor och lager finns i Munkedal, Uddevalla, Trollhättan, Ljungskile, Göteborg samt Alingsås. Fyrstadsgruppen sitter i moderna lokaler i Ljungskile.
Fyrstadsgruppen lägger stor vikt i att vara privatägt, vilket innebär en trygghet framåt, med fortsatt personligt ägande. Vår grund ligger i det familjära, med fokus på trygghet, samarbete och utveckling. Vi lever och verkar efter sunda värderingar där vi håller både medarbetare och kunden i centrum. Våra värderingar och värdegrund är väl förankrat i våra verksamheter. Läs gärna mer om oss här på vår hemsida.
Tjänstebeskrivning
Vill du vara med på vår tillväxtresa? Har du erfarenhet av strategiskt inköp och vill vara med och utveckla vår nya, centrala inköpsfunktion? Är du dessutom affärsinriktad och vill ha en nyckelroll hos oss, är du kanske vår nya kollega!
Rollen som inköpschef hos oss är ny och med ett långsiktigt fokus ansvarar du för att bygga upp och etablera en effektiv inköpsfunktion i vår koncern. Målet är att effektivisera och samordna koncernens inköp i de olika dotterbolagen och bidra till ökad lönsamhet. Rollen består främst av strategiska men även operativa moment, där en stor del av ditt arbete innebär att utveckla och implementera inköpsprocesser i koncernen. Du kommer bli ansvarig för att genomföra förändringarna och även vara delaktig i hela inköpsprocessen framåt.
Du arbetar med analyser och prognoser för att förstå företagets behov av material och för att säkerställa lämplig kvalitet för ett proaktivt och kostnadseffektivt inköpsarbete. Du ansvarar för val av nya leverantörer samt utvärderar, utvecklar och hittar bästa villkor beträffande kostnadseffektivitet, hållbarhet och kvalitet. Inköpen består idag bl. a av elinstallationsmaterial, förbrukningsmaterial, bilar mm. Våra leverantörer finns både nationellt och internationellt, vilket innebär att resor och besök utomlands förekommer. I ditt arbete är du uppdaterad och har omvärldskoll på marknaden vad gäller prisbild och utbud.
Hos oss blir du en viktig nyckelperson och du har stora möjligheter att vara med och forma, bygga vidare och sätta din prägel på tjänsten och inköpsfunktionen. Rollen innebär att ständigt arbeta med förbättringar inom ditt ansvarsområde och genom uppföljning och återkoppling nå de uppsatta målen. Samarbete sker nära hela organisationen men i din roll arbetar du framför allt nära dotterbolagens vd:ar och inköpare. Inköparna på dotterbolagen ingår i inköpsorganisationen. Du rapporterar till koncernchefen och ingår i koncernens ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig utbildning inom inköp och gedigen erfarenhet av strategiskt inköp, gärna inom internationell handel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tekniskt inköp, inköpserfarenhet från branschen är också meriterande. Du drivs av att utveckla arbetssätt och har erfarenhet av att implementera processer och rutiner inom inköp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att bygga upp en inköpsfunktion, gärna på koncernnivå. Du är van att arbeta med leverantörsval och har samtidigt en bra förhandlingsvana, som karaktäriseras av affärsmässighet och mycket god kommunikation. Vi ser gärna att du har en helhetssyn och förstår det viktiga samarbetet mellan inköp och övriga avdelningar.
Som person är du nyfiken, driven, självgående och tycker om att hitta nya vägar framåt. Du är prestigelös och förstår värdet av att bygga upp och behålla långsiktiga relationer, både internt och externt. I rollen förväntas du vara strukturerad i ditt arbetssätt och kan arbeta metodiskt såväl som långsiktigt, med helheten i fokus. Du har goda IT kunskaper och behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en dynamisk och växande organisation. Fyrstadsgruppen är en framgångsrik koncern och vi vill ha dig med på vår tillväxtresa. Vi har en familjär kultur med korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara med och påverka. Vårt mål är att man som medarbetare hos oss ska känna arbetsglädje, stolthet, engagemang och framtidstro för sitt arbete och sin arbetsplats. Vi värdesätter drivna och målinriktade medarbetare och vi arbetar för att din karriär ska vara långsiktig hos oss. Vi erbjuder dig en arbetsplats med sunda värderingar, Fyrstadsandan- trygghet, samarbete och utveckling. Tjänsten är inte ortsbunden men vi ser gärna att du bor inom ett rimligt pendlingsavstånd till Ljungskile, då vårt huvudkontor ligger där.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren, mobil: 0733–200 880. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 6 november 2023.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar inte emot CV via mail.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!